کد خبر : 4635
تاریخ انتشار : جمعه 2 شهریور 1403 - 12:25

امام جمعه رودبار جنوب:

هفته دولت، فرصتی برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح است

هفته دولت، فرصتی برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری نیز برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح.» است

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی با اشاره به تاثیرات تربیتی اربعین بر خانواده و جامعه امروزی، گفت: یکی از تاثیرات و نتایج حماسه اربعین و پیاده‌روی خانوادگی، هویت بخشی و عقلانیت به جامعه شیعی و تجلی شدن روحیه ایثار و از خودگذشتگی است.

امام جمعه رودبارجنوب بیان کرد: در روایت است که خدمت به مردم همسان با جهاد فی سبیل الله است. یکی از عظیم‌ترین و در عین حال زیباترین جلوه‌های حیات انسانی، در دنیای امروز گرفتار مدرنیته‌زدگی، پدیده نورانی و مبارک خدمه الزوار و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در راه‌پیمایی پرشکوه اربعین است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مدرنیته، فرهنگ اصالت نفسانیت انسان و محوریت امیال شخص اوست که برون‌داد آن چیزی جزء فردگرایی و خودخواهی نیست حتی اگر در زیست اجتماعی داشته باشند.

حجت‌الاسلام صادقی ابراز کرد: در مقابل فرهنگ مدرنیته که ره‌آورد آن برای انسان و جوامع بشری، افسردگی و اضطراب است، خدای متعال به برکت وجود نورانی سیدالشهداء (ع)، فرهنگ اربعین را در پیش چشم بشر امروز به نمایش گذارده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب اظهار کرد: فرهنگی که در آن، وجود انسان‌ها با گذر از خودبینی و خودخواهی به خداخواهی و نوع‌دوستی می‌رسند و زیر ولای سیدالشهداء هویتی جمعی می‌یابند، هویت جمعی‌ که لازمه تشکیل حکومت توحید در قالب نظام نبوی(ص) و علوی (ع) است.

وی عنوان کرد: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) می فرماید؛ «شما کرامت اسلامی و کرامت عربی را در رفتار خودتان و اعمال خودتان نشان داده‌اید و همه به عشق سیّدالشهدا (ع) است، به عشق حسین‌ بن‌علی (ع) است؛ از روی عشق و علاقه‌ای که به امام حسین دارید، پای زائر امام حسین را شست‌وشو می‌دهید، بدن او را در خستگی‌های شدید کمک می‌کنید، مالش می‌دهید، به او غذا می‌دهید، به او جای خواب می‌دهید، چون زائر حسین است».

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به هفته دولت، تصریح کرد: این هفته فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش‌‌های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر شود.

امام جمعه رودبار جنوب اضافه کرد: هفته دولت، یک فرصت مغتنم دیگری نیز برای نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح.» است خوش‌بختانه رهبر بصیر و فرزانه انقلاب با اتکا به تجربه ‌های ارزشمند اجرایی و تیزبینی خاص خویش، کوشیده تا با نظارت دقیق بر عملکرد دولت‌مردان و نمایان کردن نقاط قوت و ضعف آنها، با بیان هشدارها، رهنمودها و راه‌کارها، دولت را برای رسیدن به اهداف چشم‌اندازی روشن و امیدبخش یاری رساند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره با طرح خواسته‌‌هایی همچون مبارزه دولت‌مردان با مثلث شوم فقر و فساد و تبعیض و طرح‌ های دیگر، به تبیین سیاست‌‌های صحیح نظام پرداخته است.

حجت.الاسلام صادقی با اشاره به آغاز بکار دولت چهاردهم، ابراز کرد: رئیس جمهوری باید رجایی گونه همچون مسلک و روش شهید رئیسی نتیجه اعتماد مردم و اعتماد و همراهی صددرصدی نمایندگان خانه ملت را ارج نهد و شبانه روزی برای گره گشایی اقتصاد و معیشت مردم با تکیه بر توان داخل و تعامل همراه با عزتمندی با دنیا و نگاه به نیروهای جوان تلاش کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب به انتصاب خود به عنوان امام جمعه جدید رودبار جنوب اشاره کرد و افزود: از اعتماد حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و حجت‌الاسلام حسنی سعدی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی نعمت‌هایی است که متولد شده این نظام و انقلاب است و نهاد نماز جمعه با نگاه به همه اقشار، احزاب، گروه‌ها و طوایف تلاش خواهد کرد تا حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌ها را به نقطه مطلوب خود برسند بنابراین امام جمعه هم تلاش خواهد که صدای رسای مردم در بیان مشکلات باشد.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: رودبار جنوب با توجه به اینکه نام تاریخی رودبار زمین را در جنوب استان یدک می کشد دارای پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی است ‌که باید مردم رودبار جنوب و همه اقشار خاصه روحانیت، فرهنگیان و جوانان در کنار مسئولین تلاش کنند که این فرهنگ غنی احیا شود.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی