کد خبر : 4614
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مرداد 1403 - 11:41

مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان عنوان کرد:

تقریب مسلمانان با جریان‌سازی رسانه‌ها در اربعین

تقریب مسلمانان با جریان‌سازی رسانه‌ها در اربعین
مشاور امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی کرمان با اشاره به لزوم پوشش آداب و رسوم اهل سنت در ایام محرم و صفر توسط رسانه‌ها گفت: این موارد باعث تقریب بیشتر مسلمانان و اتحاد قلوب بین مسلمانان خواهد شد و شعار «حب‌ الحسین یجمعنا» محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری “رودبار ما“؛ مولوی یونس چاهانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران ایشان گفت: از ماه‌های محرم و صفر به‌عنوان ماه‌های حرام یاد شده، ماه‌هایی که در آن از قتل، کشتار و جنگ منع شده است و بر این مهم آحاد مسلمانان، شیعه و سنی تأکید دارند و اهل سنت از دیرباز تاکنون، این مسئله را مورد توجه قرار داده‌اند.

مشاور ویژه امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه محرم، این ماه حرام نوه رسول‌الله(ص) امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از یاران ایشان به‌شهادت رسیدند و ما نیز لازم است برای نشان دادن عشق و محبت‌مان به سیدالشهدا علیه‌السلام و اظهار هم‌دردی با شهادت نوه پیامبر اکرم(ص)، در این ایام مراسم جشن و عروسی برگزار نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: چنانچه بررسی کنیم در مناطق اهل سنت کشور، مسلمانان اهل سنت همواره در ماه محرم و صفر سیاه بر تن می‌کنند و احترام عزای نوه پیامبر اکرم(ص) را نگه ‌می‌دارند و اگر افرادی بنا به دلایلی که خودشان دارند، لباس سیاه نمی‌پوشند، اما مراسم‌های شادی برگزار نمی‌کنند.

مولوی چاهانی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: اهل سنت از یکم تا دهم ماه محرم به‌منظور خیرات برای اموات خود، غذا طبخ می‌کنند و به مساجد محله می‌فرستند که این خیرات به نیت ثواب برای اموات‌شان است و بر این عقیده هستند که اموات‌شان به برکت امام حسین علیه‌السلام مورد مغفرت قرار گیرند.

مشاور ویژه امور اهل سنت نماینده مردم ۶ شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس تصریح کرد: به مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه توصیه می‌کنم که در ماه محرم و صفر  از مناطق اهل سنت بازدید کنند تا با آداب و رسوم این مناطق در ماه محرم و صفر آشنا شوند و ببینند خانواده‌های ما چگونه این دو ماه را مورد تکریم قرار می‌دهند.

وی ضمن اشاره به مطالب فوق خاطرنشان کرد: زمانی که رسانه‌ها این موارد را پوشش دهند، این موارد باعث تقریب بیشتر مسلمانان و اتحاد قلوب بین مسلمانان خواهد شد و شعار «حب‌ الحسین یجمعنا» محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

رودبارجنوب

اقتصادی