کد خبر : 4610
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1403 - 18:19

رئیس مرکز بهداشت رودبار جنوب:

کودکان رودباری، واکسن جدید دریافت می‌کنند

کودکان رودباری، واکسن جدید دریافت می‌کنند
رئیس مرکز بهداشت رودبار جنوب گفت: از امروز تزریق واکسن پنوموکوک برای کودکان در تمامی پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهرستان رودبار جنوب آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما》؛ صبح امروز با حضور علی پرورش فرماندار رودبار جنوب و احسان باقری مدیر شبکه بهداشت ودرمان آموزش پزشکی شهرستان واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان دو ماهه در شهرستان رودبارجنوب آغاز شد.

 

باقری گفت: واکسن پنوموکوک از واکسن‌هایی است که از بیماری‌های شایع در کودکان از جمله تب، عفونت‌های ریوی، سینوزیت، مننژیت و عفونت گوش پیشگیری می‌کند.

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان رودبار جنوب افزود: این واکسن‌ از روز شنبه ۱۳ مرداد ماه برای کودکان دو ماهه شروع شد.

 

باقری ادامه داد: واکسن پنوموکوک به صورت تزریقی است که طبق برنامه ملی ایمن سازی در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به شیرخواران تزریق می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پنومونی پنوموکوکی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است لذا با تزریق این واکسن می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های جدی و بستری شدن کودکان در بیمارستان جلوگیری کرد.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان آموزش پزشکی شهرستان رودبار جنوب خواستار شد: از عموم مردم درخواست داریم تا جهت دریافت واکسن پنوموکوک دوماهگی شیرخواران به پایگاه سلامت شهری یا نزدی‌ترین خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

رودبارجنوب

اقتصادی