کد خبر : 4568
تاریخ انتشار : جمعه 5 مرداد 1403 - 14:04

امام جمعه جازموریان:

جنایات اسرائیل در غزه، بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است

جنایات اسرائیل در غزه، بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است
امام جمعه جازموریان گفت: جنایات اسرائیل در غزه، بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری《رودبار ما》؛ حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان ادامه سلسه مباحث سبک زندگی اسلامی و تربیت صحیح در خانواده پرداخت و اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های تربیت صحیح تکریم فرزند و توجه به شخصیت آن است.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور گفت: نمازجمعه، موهبت عظیم الهی است که نصیب ملت و مسلمانان شده است.

 

وی ادامه داد: در پنجمین روز از مردادماه ۱۳۵۸، آغازین نمازجمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امر امام خمینی(ره) به امامت عالم مجاهد آیت‌الله سید‌محمود طالقانی در زمین چمن دانشگاه تهران برگزار شد. از آن پس و تا‌کنون، نمازجمعه در سراسر کشور به پایگاه ترویج اندیشه‌های دینی و انقلابی مبدل و الهام‌بخش نیروهای وفادار به نظام اسلامی گشت.

 

صادقی بیان کرد: نمازجمعه، از ابتکارات نورانی دین بصیرت‌ محور اسلام است که با هدف تحقق آرمان‌های سیاسی اجتماعی، تشریع شده است. نمازجمعه علاوه بر رویکردهای عبادی، معرفتی و تربیتی، به حکمت‌ها و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی هم‌چون تقویت نظام اسلامی، حمایت از رهبری، آگاهی‌بخشی نسبت به جریان‌های معاند، خنثی‌سازی تبلیغات سوء دشمنان، امید دادن به مردم، وحدت و همدلی، تعاون و برادری، عدالت و انصاف، و صلح و هم‌زیستی نیز توجه اکید دارد.

 

وی اظهار کرد: به‌دلیل کارکردهای فوق‌العاده مهم و ظرفیت بالای نماز جمعه در انسان‌سازی، جامعه‌پردازی و حتی تمدن‌سازی، این فریضه محوری بارها مورد عنایت و اهتمام مؤکد امام خمینی رضوان‌الله‌علیه و رهبر معظم انقلاب حفظه‌الله تعالی قرار گرفته است و امامان انقلاب به‌خصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله تعالی در بیانات خود، ابعاد مختلف فریضه نماز جمعه تبیین فرموده‌اند.

 

امام جمعه جازموریان به ارکان چهارگانه تعاملات اجتماعی ائمه جمعه اشاره کرد و افزود: «دانش» و «اخلاص» و «همدلی» و «تبیین»، محور تعامل با توده‌های مؤمن و پرشور مردمی به‌ویژه جوانان قرار گیرد، و ارتباط صمیمانه با علمای اعلام و دانشگاهیان و فرزانگان و مجموعه‌های انقلابی و همدردی با ایثارگران و ضعفای جامعه، همواره مدّ نظر باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی به آغاز دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم اشاره و اظهار کرد: فصلی نو برای خدمت و انرژی مثبت اولیه آغاز به کار این دو بازوی حکمرانی، امید‌های فراوانی را برای روز‌هایی خوب پیش روی کشور فراهم آورده است که حکایت از کار و تلاش دوچندان برای ساختن کشور و حل مشکلات مردم دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حل مشکلات کشور نیاز مشروط به رعایت مواردی است، افزود: دولت و مجلس باید در قامت یک پیکر واحد و کل منسجم عمل کنند و همه توان خود را در مسیر اهداف واحدی قرار دهند و به نحوی با هم هماهنگ شوند که خروجی آن هم‌افزایی حداکثری باشد. به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس «بخش‌های مختلف نظام باید در کنار هم یک «کل» را تشکیل بدهند، یک «مجموعه واحد» را تشکیل بدهند.

 

صادقی خاطر نشان کرد: تلاش برای تعامل و همگرایی به‌معنای کنارگذاشتن مماشات و وظایف قانونی نیست، بلکه به فرموده رهبر معظم انقلاب «اگر لازم باشد که یک کل از این‌ها به وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند، باید با هم کار کنند، باید به هم کمک کنند، یک جا‌هایی باید نسبت به هم اغماض کنند، یک جا‌هایی بایستی به همدیگر تذکر و به هم کمک کنند.

 

خطیب جمعه جازموریان کنار گذاشتن تعلقات سیاسی و تقدم منافع ملی بر منافع جناحی را شرط دیگر حرکت در مسیر همکاری حداکثری دو قوه دانست و عنوان کرد: آن‌طور که مشخص است گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌جمهوری منتخب مردم متفاوت است و از دو جناح سیاسی متفاوت‌اند. همین امر موجب شده نگرانی‌هایی در این زمینه به‌وجود آید.

 

حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در ادامه با توجه به برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس تصریح کرد: حضور رژیم جعلی در این رقابت‌ها مایه شرمساری جهانیست.

 

وی افزود: المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حالی آغاز به کار می‌کند که برافراشتن پرچم روسیه همچون دوره گذشته به‌دلیل جنگ علیه اوکراین در المپیک ممنوع است. البته رژیم صهیونیستی علی‌رغم نسل‌کشی در غزه با ۸۸ ورزشکار عازم المپیک می‌شود. زیرا فیفا که قرار بود، جلسه رأی‌گیری تعلیق عضویت اسرائیل از مسابقات را برگزار کند خبر از تعویق این رأی‌گیری داد!

 

امام جمعه جازموریان بیان کرد: نسل کشی رژیم خونریز صهیونیستی در غزه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های تاریخ شده است. برآوردهای رسانه‌ها از غزه حاکی از آن است که از زمان آغاز جنگ در هفت اکتبر سال گذشته یعنی از ۹ ماه پیش تا کنون، حدود ۳۵۰ ورزشکار در غزه بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. این رقم شامل حداقل۲۵۰ فوتبالیست نیز هست. همچنین علاوه بر شهادت ده‌ها ورزشکار، بیش از ۸۰درصد از اماکن ورزشی در غزه تخریب شده است.

 

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: جنگ اوکراین باعث شده تا موضوع تحریم ورزشی روسیه برای حضور در المپیک پاریس با جدیت دنبال شود، اما تا‌کنون مقامات و رهبران غربی و یا فرانسوی صحبتی درباره تحریم رژیم صهیونیستی، در المپیک پاریس با وجود کشتار در غزه مطرح نکرده‌اند و در حال حاضر بسیاری خواستار آن هستند تا بازی‌های المپیک به‌دلیل حضور اسرائیل تحریم شود.

 

صادقی در پایان عنوان کرد: با توجه به شدت گرمای هوا و ضعف زیر ساخت‌های حوزه آب و برق از استاندار، مسؤلین حوزه وزارت نیرو و نماینده‌ مجلس که خود عضو کمیسیون انرژی است خواستار رسیدگی فوری به مشکل حوزه آب و برق شهرستان جازموریان هستیم.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی