کد خبر : 4450
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 11:57

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبارجنوب:

شناسایی یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به رودبار جنوب

شناسایی یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به رودبار جنوب
مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبارجنوب گفت: یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «رودبار ما»؛ مالاریا یک بیماری حاد و مزمن است و عامل آن انگلی تک‌یاخته از جنس پلاسمودیوم است. در ایران انتقال مالاریا فالسیپاروم و ویواکس گزارش می‌شود اما امکان ورود موارد مالاریای اوال و مالاریه از سایر کشورها وجود دارد.

در آغاز بیماری مالاریا، نشانه‌های مقدماتی نظیر خستگی، احساس درد در عضلات، سردرد، تهوع و استفراغ، لرزهای خفیف و درد در ناحیه کمر ممکن است وجود داشته باشد و دمای بدن به ۳۸ تا ۳۹ درجه سانتیگراد برسد.

احسان باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب از شناسایی یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به محض شناسایی مورد مالاریا کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور در سطح روستا جهت بررسی و ارائه آموزش‌های لازم ،تهیه نمونه از اعضای خانواده بیمار و بیماریابی در سطح روستا مختارآباد توسط بهورزان انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت همکاری دهیاران و شوراهای در زمینه بیماریابی و پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌های واگیر افزود: با توجه به شناسایی یک مورد جدید مثبت مالاریا در شهرستان رودبار جنوب، از دهیاران، شوراها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به منظور شناسایی و اقدامات به موقع بهداشتی ودرمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار (وبا، مالاریا،سل ،آئدس و…) به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت اطلاع دهند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی