کد خبر : 4400
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 9:57

یادداشت؛

«شهید خدمت»

«شهید خدمت»
در طول تاریخ انقلاب اسلامی، شهدای زیادی تقدیم راه خدا شده است، و بر اساس اقدامات هر شهید لقب خاصی داده شده است و در این بین رئیس جمهور، چون در حین خدمت بود، شهید خدمت نام گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 《رودبار ما 》؛ در طول تاریخ انقلاب اسلامی، شهدای زیادی تقدیم راه خدا شده است، و در این بین بر اساس اقدامات هر شهید لقب خاصی داده شده است که بیانگر رویکرد و عمل صالح آن شهید است، مثلأ شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع وطن، از این دست القاب زیبا زیاد داشتیم و لکن با حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور، که موجب شهادت ایشان و همراهانشان شد چون در حین خدمت بود، شهید خدمت نامیده شدند، و الحق این لقب شهید خدمت برازنده ایشان بود.

خدمات شهید رئیسی عزیز در طول فقط سه سال، حتی بیش از ده‌ها سال کار برخی دولت‌ها بود، دولت‌هایی که نگاه‌شان به غرب بود تا بیان و مشکلی را حل کنند، و سال‌ها فقط و فقط پشت صندلی ریاست نشستند و وعده‌های پوچ و تو خالی دادند، و لکن در سه سال خدمت دولت سیزدهم به ریاست شهید خدمت، بسیار پر برکت بود، لیست خدماتی که انجام شده، بسیار زیاد است به گوشه‌ای از این خدمات اشاره می‌کنم.

شهید خدمت با افکار جهادی، کار می‌کرد و واقعا خستگی نمی‌شناخت، در همه ابعاد بهترین بود. اگر چه مشکلات زیادی هنوز لاینحل مانده و اما مشکلات بسیاری هم در سطح کلان حل شد، که امروزه وقتی پایش می‌کنیم پی به حجم بالای کار دولت سیزدهم می‌بریم، سه سال به اندازه سی سال عملکرد داشته است، از راه اندازی صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل گرفته، تا گسترش بیمه همگانی، و پیشگیری از فرار مالیاتی، و جلوگیری از قاچاق صدها تن آرد، و آب‌رسانی به مناطق بسیاری و تکمیل طرح‌های عمرانی که برخی حتی بیش از بیست سال معطل مانده بود.

رشد اقتصادی به اذعان سازمان‌های بین‌المللی و فروش نفت و رشد چند درصدی صادرات غیرنفتی و عضویت در بریکس و شانگ‌های و تقویت جبهه مقاومت و دور‌زدن تحریم‌های ظالمانه و جبران بخش اعظم کسری بودجه، و بسیاری موارد بسیار دیگر از رکوردهای دولت شهید رئیسی بود، که در این مجال نمی‌گنجد‌.

بعد از رفتن ایشان جایخالیش را حس می‌کنیم، و اما رفتنش هم حماسه عظیم به پا کرد، تکمیل این حماسه با حضور در پای صندوق رأی و انتخاب رئیس جمهور دیگری است که اگر در تراز ایشان نباشد و اما در مسیر افکار و سیاست‌های ایشان باشد.

دو سؤال را باید پاسخ دهیم به خودمان تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. اگر به این دو سؤال درست پاسخ دهیم دیگر گرفتار دولت‌های تنبل و بی‌خاصیت و پرمدعا نمی‌شویم که همه چیز را به خوشنودی و لبخند آمریکایی‌ها و سه کشور کوتوله و مغرور اروپا، پیوند بزنند.

سؤال اول، آیا این شخص توانایی انجام این مسئولیت سنگین را دارد؟

سؤال دوم، از بین کاندیداهای توانمند کدامیک بهتر از عهده کار بر می‌آید و در مسیر اصول انقلاب و تابع ولایت باشد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی