کد خبر : 4399
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 12:19

کارشناس مسائل سیاسی:

مشارکت حداکثری در انتخابات تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است

مشارکت حداکثری در انتخابات تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، تداوم گفتمان انقلاب اسلامی است و باید در انتخابات فردی اصلح را انتخاب کنیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

قاسم روهنده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار رودبار ما با اشاره به اینکه درهمه نظام‌های سیاسی مردم سالار دنیا انتخابات یکی از پدیده‌های مهم و تاثیر‌گذار در آن نظام بحساب می‌آید، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز به‌ عنوان مبدأ مردم سالاری دینی در دنیا نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه با توجه به شرایط، نقش و جایگاهی که در نظام بین‌المللی دارد و به نوعی انتخابات به عنوان سنگ محک مشروعیت آن محسوب می‌شود از اهمیت دو چندانی برخوردار است و نیاز هست مردم مومن و انقلابی با درک این اهمیت و با حضور حداکثری باعث ناامیدی دشمنان شوند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌هایشان بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری ملت در انتخابات تأکید داشتند، اظهار کرد: ایشان درباره اهمیت شرکت مردم در انتخابات می‌فرمایند: «این وظیفه‌ای است الهی، وظیفه‌ای است ملی، وظیفه‌ای است انسانی، وظیفه‌ای است که ما باید به آن عمل بکنیم، همه‌ ما باید در انتخابات شرکت بکنیم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امام خمینی(ره) درباره لزوم بالا بودن سطح مشارکت مردم می‌فرمایند: شما چنانچه سطح رأی‌‌تان از زمان سابق خدای نخواسته کمتر بشود، بوق‌های تبلیغاتی خارج و شکست خورده‌های فراری به خارج خواهند گفت که ایران از اسلام رو برگردانده و از جمهوری اسلامی روبر گردانده است.

روهنده در ادامه با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در زمینه اهمیت شرکت در انتخابات اشاره و بیان کرد: انتخابات همیشه برای کشور ما و نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت بوده؛ چون همیشه تعیین کننده است، همیشه نشانه‌ یک حقیقتی در داخل کشور ماست؛ که این برای دوستان ما در دنیا و نیز برای دشمنان ما پیام‌های دارد. و در جایی دیگر می‌فرمایند: یکی از برکات حضور مردم همین است که وقتی دشمنان نگاه می‌کنند و می‌بینند که مردم پشت سر نظام هستند، احساس می‌کنند که نمی‌شود با این نظام معارضه کرد؛ چون با یک ملت نمی‌شود معارضه کرد.

راهبر مشارکت حداکثری اصلی‌ترین راهبرد نظام است

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضور در انتخابات باعث ناامیدی دشمنان و افزایش قدرت ملی خواهد بود که وزن و عیار جمهوری اسلامی را در چشم دشمنان بالا خواهد برد و نظام و کشور را از تعرض دشمنان مصون خواهد کرد.

روهنده بیان کرد: راهبر مشارکت حداکثری اصلی‌ترین راهبرد نظام است، زیرا مشارکت و دادن رأی حالا به هرکسی که باشد در وهله اول رأی به نظام اسلامی است و راهبرد دوم انتخاب اصلح است. انتخاب فردی در طراز نظام اسلامی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.


وی افزود: عملکرد رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی عزیز به شکلی واضح نشان داد اگر مردم درست انتخاب کنند چقدر می‌تواند در روند حرکت کشور به سمت اهداف و آرمان‌ها تاثیرگذار باشد.

وی به ویژگی‌های شاخص شهید جمهور اشاره کرد و گفت: آیت‌الله شهید سید‌ابراهیم رئیسی پرکار، خستگی ناپذیر، مردمی، خدمتگزار بودن، در بین مردم بودن، منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دادن، هماهنگ با سیاست‌های نظام حرکت کردن، ولایت‌مدار بودن، خود را سرباز ملت دانستن، شعارها و آرمان‌های نظام را صریح و شجاعانه مطرح کردن، دیپلماسی انقلابی فعال و عزت آفرین بود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: ویژگی‌های شهید جمهور در واقع ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح و طراز انقلاب اسلامی است که مردم در انتخابات باید به آن توجه کنند. مردم به خوبی دیدند که چقدر فرق می‌کند رئیس جمهور چه کسی باشد.

روهنده ابراز کرد: قبل از دولت سیزدهم تفکری که مدعی بود زبان دنیا را می‌فهمد، به دنبال حل مشکلات کشور از طریق دشمنان کشور بود، این تفکر که با راهبرد شازش با مستکبرین عالم می‌خواست مشکلات را حل کند چگونه باعث عقب ماندن کشور شد. همه شاهد بودند که چطور قدم زدن و لبخند زدن با آمریکا نه تنها راه‌گشای ملت نیست بلکه باعت افزایش مشکلات نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه کاهش میزان سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش تحریم‌ها، افزایش دشمنی و جسور شدن دولت‌های حقیر منطقه، کوچک شدن اقتصاد کشور و رشد منفی آن و افزایش بدهی‌های کشور و… نتیجه راهبرد سازش و مذاکره بود، گفت: زمانی که تفکر خدمت و مقاومت، تفکر تکیه بر توانایی‌های داخل، تفکر خوشبین نبودن به لبخند دشمن حاکم شد دیدیم که چگونه با وجود تحریم‌ها رشد اقتصادی شکل گرفت، بیکاری کاهش س۳ درصدی داشت، کارخانه‌ها احیا شد، فروش نفت افزایش یافت و خیلی از کشورهای دشمن در منطقه، دست دوستی به سمت ما دراز کردند.

روهنده عنوان کرد: امروز هم هر دوی این تفکر و جریان یعنی جریان غربگرای سازش‌گر و جریان انقلابی در انتخابات نماینده دارند و حال این مردم هستند که باید با هشیاری انتخاب کنند و در کوران هیاهوی تبلیغات راه را گم نکنند و با بصیرت و فهم درست از بیانات مقام معظم رهبری و درک شرایط کشور اولا با حضور پرشور و انقلابی بر حماسه‌ای که در تشییع پیکر پاک شهدای خدمت آفریدند مهر تأیید بزنند و هم با انتخاب درست شخصی را انتخاب کنند که ادامه دهنده راه شهید جمهور در رسیدن به قله‌ای باشد که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) آن‌را نزدیک می‌بینند.

انتخابات، لیله‌القدر نظام جمهوری اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: انتخابات مسأله بسیار مهمی است که به نوعی لیله‌القدر نظام جمهوری اسلامی است و تقدیر چهار سال نظام در این روز رقم می‌خورد، لذا مشارکت بالا فارغ از هر انتخابی مهر تأییدی است بر مشروعیت نظام و افزایش قدرت ملی و قدرت چانه زنی در نظام بین‌الملل و ناامید کردن دشمنان و از سوی دیگر انتخاب فردی اصلح، پرکار، خدمتگزار، معتقد به مبانی انقلاب در گام دوم انقلاب که ان‌شاالله گام ظهور است می تواند نظام را زودتر به آرمان‌های خود نزدیک کند.

روهنده تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی و دیپلماسی فعال و استفاده درست از ظرفیت‌های کشور و منطقه و مدیریت انقلابی مشکلات انباشته شده حاصل از ترک فعل‌ها و بی‌تحرکی دولت‌های یازدهم و دوازدهم که حل آن‌ها از دولت شهید رئیسی عزیز شروع شده بود را ادامه دهد و ان‌شالله وضعیت زندگی مردم را آن‌گونه که شایسته آن‌هاست بهبود بخشد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی