کد خبر : 2635
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 9:25

استاندار کرمان؛

احداث ۸ مجتمع فرهنگی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال در جازموریان و رودبار جنوب

احداث ۸ مجتمع فرهنگی با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال در جازموریان و رودبار جنوب
در راستای طرح مردمی‌سازی دولت، وزارت نفت در استان کرمان برای هشت مجتمع فرهنگی در منطقه جازموریان و رودبار جنوب مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال تخصیص خواهد داد.

به گزارش رودبار ما، روابط عمومی استانداری کرمان، نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۲، بعدازظهر شنبه ۹ دی ماه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه صادرات ما محصولات کشاورزی و یا مواد معدنی است، افزود: در بحث صادرات مواد معدنی شرایط خاص خود را دارد، در حوزه کشاورزی مشکلاتی را داریم و در خصوص رفع تعهدات ارزی باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، اما بخشی از آن نیز بهانه شده و برخی صادرکنندگان راغب به آوردن سرمایه خود نیستند.

وی بیان داشت: قطعات خودرو به استان کرمان وارد شده است، اما به دلیل عدم صادرات خودرو، تعادل تجاری استان را تحت تاثیر قرار داده است.

 

استاندار کرمان اظهار داشت: طرح‌های پژوهشی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح و میزان تاثیرگذاری آنها در بحث صادرات مورد بررسی قرار بگیرد.

 

وی تصریح کرد: غالب درآمدهای مالیاتی استان توسط شرکت‌ها پرداخت می‌شود و لذا در خصوص مشاغل عادی پرداخت مالیات یک سوم کمتر از میانگین کشوری است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس برای هر مجمتع مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اختصاص داده می‌شود که پس از اخذ مصوب شورای توسعه در این جلسه، این اعتبار واریز و وارد فاز اجرایی می‌شود.

فداکار خاطرنشان کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی این هشت مجتمع در راستای موضوع مردمی‌سازی دولت انجام و در این‌ مسیر از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌شود.

محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۳، افزود: کاهش تراز عملیاتی، افزایش درآمدهای مالیاتی، کاهش بودجه وابستگی به نفت و عدم وجود احکام دائمی از جمله ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۳ است.

وی بیان داشت: ۱۰ برنامه برای رشد و توسعه استان تعریف شده که یکی از این برنامه‌ها توسعه صادرات و بازاریابی است با متولی‌گری اتاق بازرگانی است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کرمان، یکی از استان‌های اصلی صادرات در کشور است، افزود: درخواست می‌شود که استاندار کرمان جلسه‌ای را با فعالان صادراتی ایران جهت بررسی کاهش صادرات استان برگزار کند.

وی تصریح کرد: نحوه تسویه تعهدات ارزی، اصلی‌ترین دلیل کاهش صادرات کشور محسوب می‌شود.

پورابراهیمی بیان داشت: حجم صادرات کشور منفی شده و واردات ما افزایش پیدا کرده است.

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی