کد خبر : 2536
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 11:31

رییس بهزیستی رودبار جنوب :

مفاد سندملی سالمندی اجرایی شود

مفاد سندملی سالمندی اجرایی شود
مسئولین شهرستان رودبار جنوب در جلسه شورای سالمندی این شهرستان مسائل مربوط به این حوزه و همچنین اقدامات انجام شده را مورد نقد و بررسی قرار دادند .

به گزارش رودبار ما، جلسه تخصصی بررسی مشکلات سالمندان شهرستان رودبا جنوب با حضور مجید جرگه معاون سیاسی اجتماعی فرماندار این شهرستان مرتضی نمدادی رییس بهزیستی رودبار جنوب و جمعی از مسئولین محلی و اعضا این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مرتضی نمدادی رییس بهزیستی رودبار جنوب در این جلسه با تشریح خدمات وبرنامه‌های بهزیستی در حوزه سالمندان عنوان کرد: از آنجا که تکریم و احترام به قشر سالمند ریشه در فرهنگ وآداب کهن این سرزمین دارد لازم است تا تلاش شود که این سنت کهن و ارزشمند در تند باد دگرگونی گسترده ساختار اجتماعی و فرهنگی ، دستخوش تغیرات نشده و از جایگاه ارزشمند خود تنزل نکند.

وی افزود: از آنجا که در شرایط کنونی جمعیت سالمند در حال افزایش قابل توجهی است، مجموعه بهزیستی بنا به مسئولیت‌های ذاتی خود در این راستا با تهیه و تدوین سند ملی سالمندی سعی در تلفیق مبنائی علمی با اصول اجرایی در این حوزه داشته است که توجه و مد نظر قرار دادن و اجرایی شدن مفاد این سند راهگشای بسیاری از تنگناهای موجود در حوزه سالمندان در حال و آینده خواهد بود.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری رودبار جنوب نیز در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند بهزیستی در این حوزه وسایر حوزه‌های تخصصی اجتماعی طی سخنانی اظهار کرد: رشد جمعیت به سوی سالمندی به ویژه در شهرستان رودبار جنوب باعث شده که مسئله رشد سالمندی بعنوان یک پدیده اجتماعی مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

وی افزود: لازم است هر مجموعه اجرایی و برنامه ریز در این حوزه، به‌طور ویژه و در قالب آخرین متدهای علمی و اجرایی ورود پیدا کند. با توجه به رشد جمعیت سالمندی گسترش ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی از ضروریات خدمت دهی موثر به این عزیزان می‌باشد.

در ادامه حضار به بحث وتبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده و دستور کار جلسه پرداختند.

انتای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی