کد خبر : 2443
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 10:14

رئیس دادگستری شهرستان رودبار جنوب:

کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز انگیزه سارقان برای ارتکاب سرقت هستند

کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز انگیزه سارقان برای ارتکاب سرقت هستند
رئیس دادگستری رودبار جنوب گفت: برخی کارگاه‌های ضایعاتی با خرید اموال مسروقه و انجام رفتار‌های غیرقانونی کانون وقوع جرم شده‌اند و خریداران و فروشندگان اموال مسروقه انگیزه‌ی سارقان برای ارتکاب سرقت هستند.

به گزارش رودبار ما، محمد فرجام طاهری در جلسه پیشگیری و مقابله با سرقت شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان رودبار جنوب ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی گفت: با توجه به افزایش میزان سرقت‌ها و فعالیت مجرمانه برخی کارگاه‌های ضایعاتی غیر مجاز باید در مدیریت پسماند‌های شهری علاوه بر توجه به مسائل بهداشتی و محیط زیستی نگاه امنیتی لحاظ شود.

وی افزود: بایستی تمهیداتی اندیشیده شود تا این مکان‌ها پاتوقی برای ارتکاب رفتار‌های مخل امنیت و نظم عمومی نباشد.

وی تصریح کرد: برخی کارگاه‌های ضایعاتی با خرید اموال مسروقه و انجام رفتار‌های غیرقانونی کانون وقوع جرم شدهاند و خریداران و فروشندگان اموال مسروقه انگیزه‌ی سارقان برای ارتکاب سرقت هستند.

طاهری تاکید کرد: در مدیریت پسماند‌های شهری و روستایی باید نگاه امنیتی و کاهش جرم لحاظ شود و با راه اندازی سایت پسماند، کارگاه‌های ضایعاتی شهرستان رودبارجنوب ساماندهی شوند.

وی بیان کرد: برخی کارگاه‌های جمع آوری ضایعات با خرید اموال مسروقه و ارتکاب رفتار‌های مجرمانه ایجاد انگیزه برای سرقت اموال مردم شده‌اند که برخورد شدید قانونی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی اظهار داشت: فعالیت کارگاه‌های جمع آوری ضایعات باید طبق قانون مدیریت پسماند باشد و باید از صدور مجوز صنفی برای آن‌ها خودداری شود و با همت و همکاری شهرداری و شورای شهر رودبارجنوب سایت پسماند خشک بمنظور ساماندهی و تجمع کارگاه‌های ضایعاتی و نظارت بر آن‌ها راه اندازی خواهد شد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی