کد خبر : 2309
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 20:53

مسئول گروه جهادی شهید کاظمی رودبار جنوب: 

سازندگی ما را به خودسازی می‌رساند

سازندگی ما را به خودسازی می‌رساند
حسین قربانی مسئول گروه جهادی شهید کاظمی رودبار جنوب گفت: سازندگی ما را به خودسازی می‌رساند به شرط اینکه مجاهدانه اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، وقتی نام جهادگران بسیجی به میان می‌آید ناخودآگاه گوشه ذهنمان چهره‌های خندان جوانانی را می‌بینیم که در حال بنایی هستند و یا به‌عنوان بنا در حال خدمت‌رسانی هستند.

 

جهادگر نیازی به گذشتن از بروکراسی خاص اداری را ندارد، اصلاً همین دلیل باعث شده نامش را بگذراند بسیجی جهادگر چون نه برای پول می‌آید که نیازی به ثبت شماره کارتی داشته باشد و نه برای مقام و منصبی که نیاز به کپی از زیر و روی مدارک شخصی‌اش.

 

او برای رضای خدا می‌آید و گوشه چشمی هم به رضای بنده خدا دارد که البته می‌داند رضای خدا در رضای بنده خداست.

 

جهادگران بسیجی عشق را در خدمت به خلق خدا و رفع مشکلات مردم می‌دانند و می‌گویند خدمت به هموطنان از هر قومیتی غیر از عشق نیست، آن ها تشنه خدمت هستند می‌روندتا محرمیت زدایی کنند و آبادانی، شکوفایی، امنیت و آسایش را هدیه کنند، آنان این اقدام جهادی را حتی با نثار خون خود همانند سردار شوشتری و … تا رسیدن به اوج مردانگی ادامه می دهند.

 

پای سفرشان کوتاه نیست، سفر می‌کنند به عمق منطق محروم و کم برخوردار، می‌خواهند آباد سازند هر آنچه آبادانی‌اش نادیده گرفته شده، می‌‌روند تا اوج اشتیاق انسان دوستی.

 

صبور هستند در برابر هر سختی و راه طویل و طاقت‌فرسا، عشق به هموطنان و خدمت به خلق خدا از آنان صابرانی خوش قلب و مقاوم ساخته است.

 

کارشان را عبادت می‌دانند، خادمان بی‌ریای خلق خدا راه را برای کاستن از کمبودها و مشکلات طی می‌کنند، آنان از جنس محرومیت هستند.

 

آنان کار را اول با یاد خدا و روضه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)شروع می‌کنند، با سوز و گداز به پا می‌خیزند تا منزل یتیم، مدرسه و مسجدی که نیمه‌کاره است را به اتمام میرساند تا این مسجد و مدرسه به بپا شود و جان بگیرد و مأمن هیئتی‌ها و حسینی‌ها و مأمن علم‌آموزی دینی شود.

 

حسین قربانی بازنشسته شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب که از سال ۸۴ با سفر به مناطق محروم نمیاد شهرستان جازموریان به دنبال رفع مشکل محرومان است.

 

این جهادگر بسیجی در سال ۹۶ با راه اندازی گروه جهادی شهید کاظمی در حال فعالیت‌های عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی است.

 

مسئول گروه جهادی شهید کاظمی اظهار کرد: خودسازی و نزدیکی به خدا در اردوهای جهادی بیش از هر فضای دیگری قابل تحقق است و خداوند در قرآن وعده‌های الهی برای جهادگران داده است، جهادی که نه تنها به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌شود بلکه در آینده در امور اجرایی کشور به دست مدیرانی با روحیه جهادی و بسیجی سپرده می‌شود.

 

وی افزود: می‌توان در یک کلمه گفت که مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است.

 

جهادگر رودباری با بیان اینکه حضرت علی(ع) می فرمایند: جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای دوستان خاص خود گشوده است، گفت: جهاد تنها یک مفهوم نظامی نیست بلکه در عرصه‌هایی چون جهاد علمی، سازندگی، فرهنگی و غیره باید وجود داشته باشد و از همه مهمتر جهاد بدون تقوا ارزش ندارد.

 

حسین قربانی با اشاره به اینکه مدیون امام (ره)، شهدا و انقلاب هستیم که این راه را به روی ما گشودند، اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم به ‌طور شایسته در این مسیر گام برداریم و وظیفه‌ای را که بر دوش داریم به نحو احسن انجام دهیم.

 

مسئول گروه جهادی شهید کاظمی با بیان اینکه حضور در انجام کار مشارکتی روحیه شاد به انسان دست می‌دهد، افزود: از جمله اینکه انسان‌های مختلف با عقل‌های متفاوت در کار شرکت می‌کنند و به عقول یکدیگر کمک می‌کنند. حضور جمعی در کار باعث دلگرمی یکدیگر است و انگیزه بیشتری در حین کار ایجاد می‌شود.

 

کاشی و سرامی کردن مسجد روستای محمدآباد آب حیات تنها گوشه ای از کارهای عمرانی این جهادگر بسیجی است، ساختن و عمران و آبادانی به ویژه ساخت مدرسه و مسجد این پیام را می‌رساند که جهادگران نمی‌گذارند خطه‌ای از این دیار و سرزمین در وادی فراموشی بماند.

 

می‌سازیم تا ساخته شویم، این شعارشان است که یا علی گویان آغاز به ساختن و خودسازی می‌کنند و با پیش آمدن مشکلی در این طریق خم به ابرو نمی‌آورند.

 

ساخت منزل محرومین، توزیع بسته‌های معیشتی، دیوار چینی مقبره شهدای گمنام، فعالیت‌های فرهنگی و اجرای مراسمات مذهبی و اعیاد، پخت و توزیع غذای گرم در ایام ماه رمضان و محرم تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این مدیر جهادگر است.

 

انتهای خبر/پورحیدر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی