کد خبر : 2176
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 16:45

مسئول کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا رودبار جنوب:

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری در کاهش معضلات اجتماعی دارد

گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری در کاهش معضلات اجتماعی دارد
الهام شهدادنژاد مسئول کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا رودبار جنوب گفت: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش موثری در کاهش معضلات اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، کتاب، محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

 

کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود. پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می‌کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می شود.

 

بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می.زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می‌آورد و به او حکمت‌های جان پرور می‌آموزد.

 

در واقع وقتی جهل و بی‌خبری، جامعه‌ای را از پای درآورد، یا شبهه‌ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می‌تواند شبهه‌های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب‌ها باز آورد، کتاب خوانی است.

 

الهام شهدادنژاد مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما اظهار کرد: کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان رودبارجنوب از سال ۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی ادامه داد: در این کتابخانه بیشتر دانش‌آموزان بیشتر عضو آن هستند و بیشتر مراجعات به این کتابخانه را همین‌ها تشکیل می‌دهند.

 

شهداد نژاد در پاسخ به این سوال که کدام کتاب‌ها بیشترین خواننده را در رودبار جنوب دارند، تصریح کرد: کتاب‌های کمک درسی و کتاب ویژه کودک، روانشناسی و داستان در بین سایر کتاب‌ها محبوبیت و خواننده بیتری دارند.

 

مسئول کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا رودبار جنوب خاطر نشان کرد: برای ترویج امر کتاب‌خوانی باید همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند در این بین آموزش و پرورش سهم بیشتری دارد چرا که دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور هستند و این امر موجب آموزش و آگاهی آنان می‌شود و باید در مدارس ساعتی را به زنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اختصاص دهند.

 

وی اظهار کرد: روستا محل توسعه و کارآفرینی است که به علت دوری فاصله با شهرها، لازم است ایجاد کتابخانه در روستاها در دستور کار قرار گیرد و کتابخانه‌های سیاری که ایجاد می‌شود، مقصد نخست آن‌ها روستاهای شهرستان باشد.

 

شهداد نژاد افزود: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین روستاییان باید ابتدا نیازسنجی‌هایی انجام شده و کتاب‌های مورد نیاز جوانان و نوجوانان به آنان هدیه شود تا پیش زمینه‌ای برای جذب آن‌ها به کتابخوانی باشد.

 

مسئول کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان رودبارجنوب تأکید کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کاهش معضلات اجتماعی و بزه‌کاری نقش مؤثری دارد، زیرا می‌توان با اقدام مؤثر و مفید زمینه‌ای را فراهم کرد که جوانان بتوانند اوقات فراغت و زمان‌های طلایی خود را به کسب علم و مهارت‌های لازم اختصاص دهند.

 

 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی