کد خبر : 1787
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 14:42

به بهانه روز ملی روستا؛

روستایی در جنوب کرمان که ۱۱۰ طلبه و روحانی دارد

روستایی در جنوب کرمان که ۱۱۰ طلبه و روحانی دارد
روستای رحمت آباد میاندران یکی از روستاهای جنوب کرمان که ۱۱۰ طلبه و روحانی دارد.

به گزارش خبرنگار رودبار ما، ۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

جامعه روستایی و عشایری خاستگاه تمدن بشری است که با فرهنگ و شیوه زندگی مخصوص خود مردمانی صبور، تلاش‌گر، معتقد و غیور را تربیت کرده‌اند.

به همین مناسبت خبرنگار رودبار ما اقدام به معرفی یکی از روستاهای نمونه جنوب کرمان نموده است.

روستای رحمت آباد میاندران یکی از روستا‌های جنوب کرمان که در ۳۰ کیلومتری مرکز جازموریان قرار دارد این روستا هم اکنون دارای ۱۱۰ طلبه و روحانی است که در نقاط مختلف کشور به ویژه حوزه‌های علمیه قم و جازموریان مشغول تحصیل و یا تبلیغ هستند.

حجت‌الاسلام قدرت‌الله بامری رئیس شورای اسلامی روستای رحمت آباد در گفتگو با خبرنگار رودبار ما با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: روستای رحمت آباد بیش از ۱۱۰ طلبه خواهر و برادر دارد که بیشتر آن‌ها در جا‌های مختلف کشور مشغول کار و تبلیغ دین هستند.
 
وی همچنین افزود: روحانیون بنامی همچون حجت‌الاسلام اسلام مهدوی بخشدار جازموریان، محمد بامری شاد قاضی دادگستری کهنوج، حجت الاسلام محمدی نور نماینده ولی فقیه در دانشگاه ایرانشهر، ایمان مهدوی و عیسی بامری استاد حوزه علمیه جازموریان، ایمان بامری مسئول عقیدتی سپاه هرمزگان اهل این روستا هستند.
 
حجت‌الاسلام بامری خاطر نشان کرد: این روستا با ۴۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر در ۳۰ کیلومتری جازموریان واقع شده است.

علت گرایش اهالی این روستا به طلبگی
 
حجت‌الاسلام بامری در خصوص علت گرایش مردم این روستا به سمت حوزه و روحانیت گفت: شاید یکی از دلایل این باشد که حجت‌الاسلام اسلام مهدوی بخشدار فعلی جازموریان اهل این روستا هستند و حضور این روحانی در بین جوانان و مسجد باعث شده جوانان ترغیب شوند و فرزندان خود را به حوزه بفرستند و الان در هر خانواده‌ای که نگاه کنید، دست کم یک یا دو نفر طلبه می‌بینید و جالب این که حتی افراد غیر طلبه نیز چندان با مسائل دینی و حوزوی بیگانه نیستند.

 رئیس شورای اسلامی روستای رحمت آباد با بیان اینکه چهار مسجد در روستا وجود دارد، بیان کرد: محور تمام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی روستا مساجد هستند و ۹ فرهنگی در روستا مشغول تدریس است که از این تعداد پنج نفر طلبه هستند.

روحانیت مظلوم است
 
وی در ادامه با تاکید بر این که حضور روحانیون در مناطق روستایی بسیار اثربخش است، تصریح کرد: روحانیت واقعا مظلوم است؛ برخی مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی و سهل انگاری می‌کنند، اما متاسفانه روحانی در جامعه فحش آن را می‌خورد و این وضعیت به هیچ وجه زیبنده کشور ما نیست.
 
این روحانی مبلغ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که باید بتوانیم معارف دینی را به خوبی به نسل جدید آموزش دهیم، بیان کرد: تربیت طلاب نخبه به ویژه در عرصه تبلیغ یک ضرورت غیرقابل انکار است و در این راستا باید حمایت‌های مالی و معنوی لازم از طلاب وجود داشته باشد.
 
وی افزود: اگر کلام اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم، شاهد گرایش فوج فوج مردم دنیا به این مکتب و این راه مقدس خواهیم بود.
 
حجت‌الاسلام قدرت الله بامری خاطرنشان کرد: شغل بیشتر مردم روستا کشاورزی است و گندم، کنجد و خرما بیشترین محصولاتی است که در این روستا وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی روستای رحمت آباد میاندران گفت: آب آشامیدنی روستا شور و غیر قابل آشامیدن است و لوله کشی آن قدیمی و پوسیده است که از مسئولان تقاضا داریم برای رفع این مشکل اقدام نمایند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی