کد خبر : 1598
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 0:59

روایت مبارزه نفس‌گیر کُدینگ و قاچاقچیان سوخت؛

کُدینگ حریف صف‌های طولانی بنزین در جنوب کرمان شد

کُدینگ حریف صف‌های طولانی بنزین در جنوب کرمان شد
به منظور صیانت از سرمایه‌های ملی و جلوگيري از عرضه خارج از شبکه سوخت و سهولت در امر سوخت رسانی طرح کُدینگ در جنوب کرمان به مرحله اجرا در ‌آمد.

به گزارش رودبار ما، طی ماه‌های گذشته صف‌های بسیار طولانی بنزین موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان جنوب کرمان شده بود.

اگر چه معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و معطلی چندین ساعته اهالی برای مردم جنوب کرمان موضوع جدیدی نیست؛ چرا که هر از گاهی با افزایش اختلاف قیمت سوخت میان ایران و پاکستان، با توجه همجواری شهرستان رودبار جنوب با استان سیستان و بلوچستان و به تبع آن هم مرزی این استان با کشور پاکستان و حجم قابل توجه قاچاق سوخت از مرزهای این منطقه به پاکستان، این معضل تشدید شده و البته پس از مدتی با کاهش اختلاف قیمت، صف‌ها فروکش می‌کند.

صف‌های طولانی بنزین در شهرستان رودبار‌جنوب و جنوب کرمان در ماه‌های اخیر به یک معضل جدی تبدیل شده بود.

در همین راستا به منظور صیانت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت و سهولت در امر سوخت‌رسانی به شهروندان و جمع شدن صف‌های طولانی شرکت فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان طرح کدینگ کارت‌های هوشمند سوخت خودرو‌های بنزینی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان را به مرحله اجرا در آورد. 

با اجرای این طرح خودرو‌هایی که در محدوده استان کرمان وجود دارند مجاز به سوخت‌گیری در جایگاه‌های سطح استان هستند و برای تامین سوخت خودرو‌های مسافران نیز، جایگاه‌هایی در سطح منطقه در نظر گرفته شده که آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان هستند.

علی پرورش فرماندار رودبار جنوب در حاشیه بازدید از پمپ بنزین‌های رودبار جنوب گفت: طرح کدینگ و پایش کارت‌های سوخت وسایل نقلیه بنزینی در شهرستان رودبار جنوب در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: از همکاری مسئولان شرکت فرآورده‌های نفتی استان کرمان و همراهی بسیار خوب مردم در اجرای طرح کدینگ صمیمانه قدردانی می‌کنیم که زمینه بر طرف شدن معضل صف‌های طولانی بنزین را فراهم کردند.

فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه صف‌های طولانی سوخت‌گیری جمع شده است، افزود: در زمینه سوخت گیری با کارت سوخت مشکلی نیست و سوخت گیری به روال عادی برگشته است.

پرورش خاطر نشان کرد: مردم برای سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنند و در صورت نداشتن کارت سوخت حتما در اسرع وقت برای دریافت آن اقدام کنند.

جنوب کرمان یکی از مناطق عمده قاچاق سوخت به شمار می‌‌آید که طی سال‌های اخیر خیلی از شهروندان این منطقه در آتش قاچاق سوخت خاکستر شده‌اند و خودروهای شوتی که قاچاق سوخت انجام می‌دهند در واقع بمب‌های متحرکی هستند که جان، مال، روح و روان مردم و زیرساخت‌ها را نشانه گرفته‌اند.

 حالا طرح کُدینگ کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای بنزینی آمده است تا جلوی فعالیت شوتی‌های سوخت‌کِش را بگیرد، اما سؤال این است که آیا این طرح با وجود قاچاقچیان سرسخت سوخت می‌تواند، موفق باشد؟ 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی