کد خبر : 1581
تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 14:15

امام جمعه رودبارجنوب:

راهپیمایی اربعین یک رویداد دشمن‌شکن در کشاکش جنگ ترکیبی بود

راهپیمایی اربعین یک رویداد دشمن‌شکن در کشاکش جنگ ترکیبی بود
امام جمعه رودبار جنوب گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین یک رویداد دشمن‌شکن در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن بود.

به گزارش رودبار ما، ‌الاسلام اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رودبار با بیان اینکه راهپیمایی بی‌نظیر اربعین، بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان با حضور حدود ۲۲ میلیون نفر به پایان رسید و قافله صدها میلیون انسان عاشق در بارگاه حسینی آرامش یافت، گفت: حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی و سایر مهمانان از کشورهای همسایه، یک رکورد جدید و تاریخی و یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج بود.

وی با یادآوری اینکه علاوه بر حضور چهار میلیون ایرانی در راهپیمایی اربعین، راهپیمایی میلیون‌ها ایرانی عاشق در قالب کاروان‌های موسوم به جاماندگان، هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه و منازل و خانه‌های مردم، تکرار یک عاشورای دیگر پس از دهم محرم است که در بیستم صفر تجلی می‌یابد.

خطیب نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی در برقراری امنیت مراسمات محرم و صفر، تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت و ماموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح تلاش برای مردمی بودن و مردمی ماندن راهپیمائی اربعین است.

امام جمعه رودبار جنوب در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دولت‌مردان اشاره کرد و افزود: بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمع دولت‌مردان دولت سیزدهم، کلاس درس علمی و عملی در آموزش مواجهه صحیح با دولت‌ها بود.

وی با یادآوری اینکه در نگاه کلان سیاسی، یک دولت در قالب یک سه ضلعی آرمان‌ها، اصول و واقعیات قابل ارزیابی است، اظهار کرد: در ضلع آرمان‌ها باید دید دولت، جریان یا فرد به کدام سمت حرکت می‌کند. در ضلع اصول باید دید آیا این دولت یا جریان به اصول محکم و تابناک پایبند و در یک کلام «انقلابی‌گری» و روحیه جهادی در آن بروز و نمود واقعی دارد یا خیر و در ضلع واقعیت‌ها نیز باید ارزیابی کرد که آیا یک جریان، دولت یا شخصیت در تلاش برای تحقق آن آرمان‌ها و اصول هست یاخیر، لذا با توجه به سه ضلع تحلیل کلان، رهبر حکیم انقلاب اسلامی دولت را هم شایسته حمایت و هم شایسته تمجید می‌دانند.

وی به اقدام غیرانسانی آمریکا در تحویل مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین اشاره کرد و افزود: جنایت جدید آمریکا برای شعله‌ور‌تر کردن جنگ اوکراین و با هدف تضعیف هرچه بیشتر روسیه و وارد آوردن تلفات انسانی است.

حجت‌الاسلام افشارمنش تصریح کرد: اورانیوم ضعیف شده یکی از محصولات فرعی اورانیوم غنی شده است، که استفاده آن در مهمات باعث نفوذ در خودروهای زرهی و انهدام سریع آنها و نیز ایجاد ابری از غبار فلز اورانیوم می‌شود که تاثیر مخربی بر انسان‌ها و محیط زیست دارد که خود جنایات بزرگی علیه نظامیان و غیر نظامیام است.

افشار منش ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، یادآور شد: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق و خوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌اطهار (ع) یکی از ضروریات عصر ما است.

وی با تاکید بر اینکه همه مشکلات جامعه و جهان اسلام به خاطر دوری از سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) و ائمه‌اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: همه باید به سیره نبوی بازگشت کنند؛ چرا که بازگشت به سیره نبوی، بازگشت به حریت، عزت و سعادت است.

حجت‌الاسلام افشارمنش همچنین به اثرات وقف اشاره کرد و گفت: اثرات وقف تا روز قیامت می‌ماند، فرهنگ وقف به‌خصوص در حوزه علم باید در میان مردم گسترش پیدا کند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی