کد خبر : 1542
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 9:11

امام جمعه جازموریان:

کنگره بزرگ اربعین نشان‌دهنده فراگیری نهضت حسینی است

کنگره بزرگ اربعین نشان‌دهنده فراگیری نهضت حسینی است
امام جمعه جازموریان گفت: به مدد الهی گنگره بزرگ اربعین مورد استقبال عاشقان دوست‌داران و حتی غیر مسلمانان قرار گرفته و نشان از آن دارد که نهضت حسینی جهان را فرا گرفته است.

حجت‌الاسلام صادقی امام جمعه جازموریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار رودبار ما ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: برپایی هیئت عزاداری و مجلس اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام نماد و تصویری حقیقی از اعتقادات و از وجوه تمایز با سایر مذاهب است.

امام جمعه جازموریان خاطر نشان کرد: به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین راه شناساندن آرمان‌های تشیع و اسلام به دنیا همین عزاداری‌ها و راهپیمایی‌ها است.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین پدیده اجتماعی مبارکی است که در عرصه دیپلماسی مذهبی صورت گرفته است، تصریح کرد: به مدد الهی چندسالی است که گنگره بزرگ اربعین با شکوه‌تر برقرار می‌شود و مورد استقبال عاشقان دوست داران و حتی غیر مسلمانان قرارگرفته است.

وی اظهار کرد: بارزترین ویژگی راهپیمایی اربعین، حرکت بزرگ و منحصر به فرد آن در جهان است که با عشق، علاقه و معنویت همراه است.

حجت‌الاسلام کاظم صادقی افزود: زائران اربعین حسینی به واسطه عشق و علاقه به آرمان‌های والای انسانی، حریت و آزادی و همه ارزش‌هایی که به برکت اسلام و مکتب تشیع در جامعه رواج یافته در این راهپیمایی بزرگ حضور می‌یابند.

امام جمعه جازموریان گفت: این حرکت علاوه بر اثر معنوی، همبستگی و وحدت موجود در این مناسبت موجب بهت جهانیان و افتخار مسلمانان شده است. 

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی