کد خبر : 1529
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 6:24

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب عنوان کرد:

بهره برداری از ۵۹ کلاس درس در شهرستان رودبار جنوب از ابتدای دولت سیزدهم

بهره برداری از ۵۹ کلاس درس در شهرستان رودبار جنوب از ابتدای دولت سیزدهم
مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۵۹ کلاس درس در شهرستان رودبار جنوب به بهره برداری رسیده است.

به گزارش رودبار ما، دوم تا هشتم شهریور ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است. به همین مناسبت به سراغ رئیس آموزش و‌ پرورش رودبار جنوب رفتیم تا از عملکرد ۲۴ ماهه این اداره در دولت سیزدهم جویا شویم.

 مهدی بهرامی نیکخو رئیس آموزش و پرورش رودبار جنوب در گفتگو با خبرنگار رودبار ما؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش‌‌ و پرورش شهرستان رودبار جنوب کسب رتبه ۲۶ در گروه آزمایشی علوم انسانی و کسب دو رتبه ۲۰۹ و ۶۶۵ در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و رتبه‌های متعدد سه رقمی توسط دانش‌آموزان شهرستان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ به ثبت رسید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب خاطرنشان کرد: احداث ۱۴ مدرسه، ایجاد و راه‌اندازی دو واحد اختلالات یادگیری، برگزاری دوره‌های توانمند سازی بدو‌ ورود برای ۱۸۰ نفر نیروی ورودی جدید، آغاز ساخت هفت مدرسه، کسب پنج رتبه برتر کشوری و استانی در جشنواره نوجوان سالم، اعزام و آموزش ۳۰ نفر از همکاران تحت عنوان تربیت مدرس، بورسیه آموزشی ۱۳ همکار فرهنگی برای توانمند سازی از جانب موسسه پداگو، بازمهندسی راهبران آموزشی و به کارگیری آن‌ها با رویکرد جدید انجام شد.

وی به برگزاری طرح تثبیت یادگیری پسا کرونا در تابستان اشاره کرد و افزود: برای سه هزار‌ و هشتصد نفر از دانش آموزان در ۸۰ پایگاه تابستانی، تبدیل دو مدرسه به شبانه روزی پس از ۱۰ سال از تاسیس آن‌ها، آزمایشگاه سیار تامین در حال خدمت رسانی، تجهیز کارگاه‌ها با ۱۵۰ دستگاه رایانه، پیگیری راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش عشایری و اجرای سه پایگاه تابستانه مطالعاتی برای کنکور سراسری برای اولین بار در تابستان و از هم اکنون در دو پایگاه از جمله اقدامات انجام شده از ابتدای دولت سیزدهم است.

وی افزود: تامین یک دستگاه تراکتور برای رشته تعمیرات تراکتور، تامین ۳۰ چرخ خیاطی برای رشته خیاطی، راه‌اندازی بزرگ‌ترین نمایشگاه دست سازه در شهرستان، راه اندازی ۶ نمایشگاه در هنرستان‌های فنی و کاردانش در هفته مشاغل، راه اندازی رشته‌ی برق در شهرستان جازموریان برای تامین نیروی انسانی ماهر و توسعه متوازن رشته‌ای و مقابله با ترک تحصیل، راه اندازی مرکز نیکوکاری فرهنگیان، تامین هزار عدد توپ فوتبال و والیبال برای توزیع در مدارس شهرستان، از جمله امکاناتی است که برای مدارس جذب شده است‌.

بهرامی اظهار کرد: برگزاری ۱۰ یادواره شهید در سطح مدارس این شهرستان، برگزاری اعتکاف دو هزار نفری دانش‌آموزان، برگزاری جشن بزرگ روزه اولی‌ها با حضور ۷۰۰ دانش آموز، تامین بیش ازسه هزار صندلی از محل حمایت‌های نماینده پنج شهرستان جنوبی، تامین سیستم سرمایشی ۲۷ مدرسه از جمله مدارس شبانه‌روزی، آغاز ساخت هفت مدرسه شهرستان دو مدرسه در سطح شهر و سه مدرسه در سطح روستا، توزیع برخی از تجهیزات ویژه مدارس پرجمعیت مانند (دستگاه کپی ۱۲ و پرینتر ۱۲ وکولر گازی پنجره ای ۴۰  دستگاه و….)، خلع ید کردن املاک تجاری آموزش و پرورش، پیگیری صدور مجوز استقلال آموزش و پرورش جازموریان، پیگیری راه‌اندازی نمایندگی آموزش و پرورش عشایری، تامین چهار کانکس و جابه جایی دو دستگاه از آن‌ها به شهرستان، ایمن سازی حصار آموزش و پرورش، تعیین تکلیف ۷۰۰ نفر از جامعه بی‌سواد شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در دو سال اخیر است.

 مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: جمعیت این شهرستان ۱۲۹ هزار نفر است که حدود ۳۲ هزار نفر از آن‌ها دانش‌آموز هستند که  آموزش و پرورش به آن‌ها خدمت می‌کند، حدود ۲۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد و ۱۰هزار نفر در مقطع متوسطه درس می‌خوانند. 

وی خاطر نشان کرد: رشد جمعیتی این منطقه جزو برترین‌های کشور است به برکت انقلاب اسلامی ایران رشد ۹۳ درصدی مدارس را در این شهرستان شاهد هستیم، ولی به لحاظ زیرساخت‌های آموزشی ضعف‌های هنوز وجود دارد.

شهرستان رودبار جنوب در ۳۳۰ کیلومتری استان کرمان واقع شده و آخرین روستای این شهرستان تا مرکز استان حدود ۵۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

 انتهای خبر/پورحیدر 

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی