کد خبر : 1299
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 11:43

طنین لالایی در همایش شیر‌خوارگان حسینی در رودبار جنوب

طنین لالایی در همایش شیر‌خوارگان حسینی در رودبار جنوب

به گزارش رودبار ما، همایش عظیم «شیرخوارگان حسینی» هرساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار شده و معرفی امام حسین(ع) به جهانیان به‌واسطه بی‌بدیل‌ترین سندِ مظلومیّت و حقانیّت آن حضرت یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و آماده سازی شیرخوارگان برای یاری قیام امام زمان(عج) از جمله اهداف این همایش است. حضرت علی اصغر(ع) طفل ۶

به گزارش رودبار ما، همایش عظیم «شیرخوارگان حسینی» هرساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار شده و معرفی امام حسین(ع) به جهانیان به‌واسطه بی‌بدیل‌ترین سندِ مظلومیّت و حقانیّت آن حضرت یعنی شهادت حضرت علی اصغر(ع) و آماده سازی شیرخوارگان برای یاری قیام امام زمان(عج) از جمله اهداف این همایش است.

حضرت علی اصغر(ع) طفل ۶ ماهه‌ای بود که در واقعه کربلا بر روی دستان پدر با لبانی تشنه به شهادت رسید، طفلی که با شهادت خود تشنگی و آب را  معنا کرد و کوچک ترین یار و سرباز حسین(ع) در کربلا به شهادت رسید.

چند سالی است که همایش شیرخوارگان حسینی به یاد حضرت علی اصغر(ع) در جای جای نقاط کشور برگزار می‌شود، کودکان و نوزادان در این همایش با سربندهایی منقش به نام حضرت علی اصغر(ع) و با پوشیدن لباس‌هایی سبز با حضرت علی اصغر همنوا شدند.

آری اینجا همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی شهرستان رودبار جنوب است، کودکان در این همایش با لباس‌هایی سبز آمده‌اند تا واسطه شوند و با توسل به حضرت علی اصغر(ع) گره‌هایی بزرگ باز شود.

هر طرف از مسجد را که نگاه می کنی مادرانی را می‌بینی که به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مادر بزرگوارش لالایی می‌خوانند و اشک می‌ریزند، کودکان خود را بر روی دست بلند کرده و دعا کرده و حاجت‌های خود را زمزمه می‌کنند.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی