کد خبر : 1303
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 15:03

امام جمعه رودبارجنوب:

هتک حرمت به قرآن نشانه ضعف دشمنان مقابل دین اسلام است

هتک حرمت به قرآن نشانه ضعف دشمنان مقابل دین اسلام است
امام جمعه رودبار جنوب گفت: هتک حرمت به قرآن کریم نشانه ضعف دشمنان مقابل دین اسلام است.

به گزارش رودبار ما، حجت‌الاسلام‌و المسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای رشد معنوی در مسیر امام حسین علیه‌السلام و بهره بردن از مکتب عاشورا است. هر چند مانند حر سابقه خدمت در حکومت ستمگر داشته باشد.

امام جمعه رودبار جنوب در ادامه به درس‌های اخلاقی مکتب عاشورا پرداخت و افزود: فداکاری، ظلم ستیزی، شهادت طلبی و ایستادن در برابر استکبار مهمترین درس‌های مکتب امام حسین علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌ افشارمنش با بیان اینکه ما در برابر اهل بیت وظایفی داریم، خاطر نشان کرد: شناخت معرفتی اهل بیت، ذکر مصائب، پرداخت خمس، احیاء امر اهل بیت، گرفتن مجالس در شادی و عزای آن‌ها از مهمترین وظایف ما است.

وی با اشاره به فرارسیدن رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجباتی که در دین اسلام به آن تاکید فراوانی شده است، چرا که امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس عمومی خود از جهاد بالاتر است و پایه دین را محکم می‌کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب به سخنان رهبر در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تاثیر امر و نهی زبانی اگر انجام بگیرد از تاثیر مشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است و جامعه اسلامی با این واجب زنده است.

وی عنوان کرد: یکی از عوامل حادثه کربلا بی‌تفاوتی مردم نسبت به ارزش‌های دینی است که باید مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام‌ افشارمنش ضمن محکوم کردن هتک حرمت به ساحت قرآن کریم اظهار کرد: هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد بیانگر ضعف دشمنان در برابر دین اسلام و همچنین تحریک مسلمانان است و لازم است که کشور‌های اسلامی موضع گیری و برخورد قاطع نمایند.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه ضمن تسلیت تاسوعای حسینی بیان کرد: حضرت عباس علیه‌السلام دارای ایمانی استوار و محکم داشتند و ولایت پذیری بی نظیری را در مقابل امام حسین علیه‌السلام داشتند و با بصیرت در حوادث کربلا حضور داشت.

وی در ادامه به خطای محاسباتی روسیه در رابطه با جزایر سه گانه اشاره کرد و افزود: امارات با شیطنت همیشگی خود ضمن تائید وجود اختلاف بر سر جزایر آن را به بیانیه مشترک روسیه و ۶ کشور جنوب خلیج فارس وارد کردند، تا همزمان بتوانند در آینده دعوا حقوقی خود علیه ایران را که حالا با تائید کل اعضای دارای حق وتوی شورای امنیت پشتیبانی می‌شود در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح نماید.

امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: ایران اسلامی بر سر منافع ملی خود با هیچ کشوری در هر سطح از روابط تعارف ندارد.

حجت‌الاسلام افشارمنش به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور اشاره کرد و گفت: مصالح جامعه اسلامی و امت اسلامی در اجتماع بزرگ نماز جمعه مطرح می‌شود.

وی در پایان افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و یکی از یادگار‌ی‌های رفیعی که در ماندگاری انقلاب نقش اساسی داشته است.

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی