کد خبر : 932
تاریخ انتشار : جمعه 8 اردیبهشت 1402 - 14:36

امام جمعه رودبار جنوب:

شهید مطهری الگوی عملی جهاد تبیین است/همه باید در شناخت نقشه راهبردی دشمن به روز باشیم

شهید مطهری الگوی عملی جهاد تبیین است/همه باید در شناخت نقشه راهبردی دشمن به روز باشیم
امام جمعه رودبار جنوب گفت: همه باید در جنگ ترکیبی دشمن به روز باشیم و راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، جهاد امید آفرینی و جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی رودبار ما، حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: قرآن یکی از منابع شناخت دین، شناخت اسلام و آشنایی با سیره نورانی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.


امام جمعه رودبار جنوب مقصود از سیره را سبک و نوع رفتار پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) برشمرد و افزود: امروز شناخت سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) جزء ضروری ترین مسائل است زیرا مردم به معصومین (ع) عشق می ورزند و دنبال یک الگوی رفتاری در زندگیشان هستند.


وی خاطرنشان کرد: اگر سیره دینی سیاسی اجتماعی و مدیریتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به درست ترسیم و عمل شود جامعه هیچگاه تحت تاثیر افکار بیگانگان قرار نخواهد گرفت، سرمایه بزرگ ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر (ص) و ۲۵۰سال دوران پرشکوه ائمه (ع) در اختیار ماست که این سبک و سیره زندگی کارگشا است.


حجت الاسلام افشارمنش تقوا را استوارترین رشته بین بنده و خدا دانست و عنوان کرد: مصیبت ها و مشکلاتی که گاهی دامنگیر ما می شود از آنجا ناشی می‌شود که تقوا را آن گونه که شایسته است، رعایت نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان اشاره کرد و افزود: همه باید در شناخت نقشه راهبردی دشمن به روز باشیم و مهم آن است که بدانیم امروز دشمن در نقشه‌های خود بر روی کدامین نقاط هدف تمرکز راهبردی دارد.

وی با بیان اینکه تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که دشمنان دیگر قادر نیستند به راحتی از ابزار سخت و قدرت نظامی خود علیه ملت ایران استفاده کنند، گفت: دشمن در فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها علیه ایران موفق نشد و همچنان در اتاق فکر خود به دنبال طراحی نقشه‌های جدید علیه ایران است، در چنین وضعیتی شناخت نقشه روز دشمن و نقاط هدف این نقشه بسیار مهم است.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام است، خاطر نشان کرد: جبهه استکبار به دنبال نا امید کردن مردم نسبت به این نظام است و راه مقابله با آن وحدت و همدلی، جهاد امید آفرینی و جهاد تبین است.

وی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در عید فطر اشاره کرد و افزود: توفیق طاعت و بندگی، پاکیزگی روح، معنویت، آشنا شدن با معارف اسلامی، روحیه مبارزه و ضربه زدن به دشمن و همدلی و هم افزایی سه قوه برای حل مشکلات و پیشرفت کشور، تمرکز بر حل مسائل و خودداری مردم و مسئولان از درگیر شدن و سرگرم شدن به حاشیه‌ها است.

امام جمعه رودبار جنوب به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: معلمین در جامعه نقش انبیا را دارند و همچنان که انبیا روح و جان را پرورش می‌دهند معلمان نیز چنین نقشی دارند معلم نه تنها درسی که می‌دهد در روح و جان دانش‌آموز خود تاثیر دارد بلکه اخلاق و رفتار معلم در دانش‌آموزان اثر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین افشارمنش با بیان اینکه نگاه ما به جامعه معلمان شایسته نیست، گفت: اگر نگاه به قشر معلم را اصلاح کنیم و این نگاه ارتقا پیدا کند آنگاه معیشت امور جاری و رتبه بندی خود به خود انجام می‌شود، معلمان عمود خیمه آموزش و پرورش در کشور هستند.

وی در ادامه به ویژگی های استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد و افزود: شهید مطهری اسلام را از عمق جان باور داشت و معتقد بود اسلام دین زندگی است و در راه دفاع از دین هر آنچه داشت هزینه کرد و انحراف در دین را بسیار خطرناک می‌دانست و خود را برای مقابله و پاسخ به شبهات آماده کرد.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه نگهبانی و مراقبت از خویشتن از ویژگی‌های برجسته شهید مطهری بود، تصریح کرد: نه کار فرهنگی و نه کار سیاسی او را از خود غافل نکرد و به فکر همه افراد جامعه بود، او کسی است که حضرت امام (ره) به عنوان یک خط و جهت و راه فرمود او حاصل عمر من بود.

وی ابراز کرد: باید تلاش کنیم از آثار شهید مطهری استفاده کنیم و در واقع شهید مطهری الگوی عملی جهاد تبیین است که عمرشان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جامعه صرف مبارزه با جریان تحجر شد.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی