کد خبر : 615
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردین 1402 - 15:17

امام جمعه رودبارجنوب:

وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید کم شود

وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید کم شود
امام جمعه رودبارجنوب گفت: هزینه ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید کم و نقدینگی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی رودبار ما؛ حجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: هیچ حجاب و مانعی تاریک تر و وحشتناک تر در میان بنده و خدا از هوای نفس وجود ندارد و هرکس از هوای نفس پیروی کند آخرت را به دنیا فروخته است.

وی با بیان اینکه معمولا انسان یک کالایی را می دهد و به نظر خودش کالای بهتری را می گیرد، گفت: ماه مبارک رمضان ما مسلط شدن بر نفس و هواهای نفسانی است که نیاز به تمرین و ممارست دارد.

حجت الاسلام افشارمنش به نامگذاری شعار سال ( مهار تورم*رشد تولید) توسط امام خامنه ای( مدظله العالی ) اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم، مسلط و دلسوز نسبت به مردم ایران همواره مهمترین نیازهای جامعه را مورد توجه قرار داده اند و آن را به عنوان شعار سال مطرح کردند.

وی افزود: این شعار یک بعد سلبی دارد مهار تورم یک بعد ایجابی نیز دارد، رشد و تولید هر کدام از دو جزء مکمل یکدیگر هستند تا تورم و گرانی مهار نشود تولید بجایی نخواهد رسید.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه که دولت سیزدهم باید اهتمام جدی به خرج دهد، تصریح کرد: هزینه ها و وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید کم و نقدینگی مدیریت شود، چرا که قرار نامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی نقش مهمی در کنترل تورم دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز حاکم اسلامی و ولی فقیه شعار سال را بنابر مقتضیات زمان مساله اقتصاد معرفی کردند، اما عدم فهم دقیق برخی از مسئولان و دست اندرکاران از چیستی و چرائی نامگذاری سال‌ها به شعار اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب از بزرگترین موانعی است که نمی‌گذارد شعار سال به طور مطلوب تحقق پیدا کند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به اینکه نقش مردم بسیار مهم است، عنوان کرد: متاسفانه نقش تعاونی‌ها هم در اقتصاد مغفول مانده است و باید مردم از کالای ایرانی استفاده کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ مردم انقلابی و صبور ایران بزرگترین جنگ رسانه‌ای و ترکیبی را شاهد بودند که از طرف عوامل استکبار جهانی به شکل تحسین برانگیزی برنامه ریزی شده بود و در اواخر سال گذشته با پروژه مسموم سازی دانش اموزان و فراخوان چهارشنبه آخرسال می خواست برنامه‌های خود را ادامه دهد موفق نشد و بعد از اینکه از اغتشاشات نتیجه ای نگرفتند جنگ اقتصادی در بازار ارز راه انداختند و بنا داشتند دلار تا ۱۰۰هزارتومن برسد اما موفق نشد و علی‌رغم همه‌ی سختی‌ها ملت ایران در بعد منطقه‌ای و جهانی خوش درخشید.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه هدف دشمن این بود که نقاط قوت جمهوری اسلامی دیده نشود، گفت: آرامش پس از ۳ سال کرونا، کاهش بدی های ملی، راه اندازی صدها بنگاه کوچک و بزرگ، کاهش نسبی بیکاری، کاهش وابستگی اقتصاد به برجام، گسترش ارتباطات آسیایی با همسایگان از جمله چین و روسیه با حفظ اصول، رشد غنی سازی اورانیوم تا مرز ۶۰ درصد، افتتاخ فاز ۱۴ پارس چنوبی، بهره برداری از بزرگترین تلسکوپ منطقه، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان همه‌ی اینها نشان می‌دهد ما توانستیم در بعد منطقه ای و جهانی در سال ۱۴۰۱ وضعیت خیلی خوبی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: وضعیت جبهه مقاومت در سال ۱۴۰۱ خیلی خوب بود، سوریه بعد از یک دهه تحریم به جهان عرب برگشت و عراق علی رغم توطئه‌های دشمنان دولت تشکیل داد و فلسطین عملیات رعد آسای بزرگی علیه صهیونیست داشت و یمن بر آرمان‌های خود ایستاد و لبنان به رغم طراحی‌های دشمنان در مقابل جبهه عربی غربی مقاومت کرد و بازنده مهم سال ۱۴۰۱ رژیم صهیونیستی کودک کش بود که در حال حاضر گرفتار مهاجرت معکوس شده اند.

وی به برخی از شبهات بعد از توافق ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: از جمله شبهات مطرح شده این است که بعد از توافق ایران و عربستان جبهه مقاومت یمن و انصارالله در مصاف با عربستان تنها خواهد ماند، در پاسخ باید گفت جمهوری اسلامی اولا: به گروههای ضد آمریکایی ارتباط گرفته و به تقویت رابطه پرداخته در گام دوم در تعامل با آنها به گونه ای عمل کرده است که خودشان بتوانند در اسرع وقت برای خود بدنه مردمی و اجتماعی فراهم کنند و به بلوغ سیاسی برسند و حتی از نظر نظامی و دفاعی نیز سطحی از خود کفایی برسند.

خطیب جمعه رودبار جنوب گفت: توافق ایران و عربستان روی حمایت از این گروه‌ها اثری نخواهد داشت چرا که اساسا این گروه‌ها دیگر نیازی به حمایت دائمی ایران ندارند، گر چه در همه مراحل از حمایت معنوی ایران به نحو مقتضی و مطلوب برخوردار خواهند بود.

وی در پایان ضمن تقدیر از نیرو‌های پلیس، بسیج، ستاد نوروزی، هلال احمر، شهرداری و کادر درمان بیان کرد: مهمترین عامل در تصادفات عامل انسانی است لذا رانندگان باید برای حفظ جان خود و همراهان قوانین رانندگی را رعایت کنند آمار فوتی ها و مجروحین بسیار بالاست.

انتهای خبر/پورحیدر

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی