کد خبر : 95
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 - 10:26

رئیس حوزه قضایی بخش جازموریان:

سازش در دویست پرونده شورا‌ی حل اختلاف جازموریان

سازش در دویست پرونده شورا‌ی حل اختلاف جازموریان
رئیس حوزه قضایی بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب، از مصالحه و سازش در ۲۰۰ پرونده شورا‌های حل اختلاف این حوزه قضایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی رودبار ما، در جرایم غیرعمد واختلافات میانجی گری و صلح و سازش موضوع مهمی برای کاهش تبعات ناشی از اجرای حکم دارد که در این میان افرادی واسطه خیر شده و بین طرفین دعوا وساطتت می کنند.

کسب رضایت از خواهان و برقراری آشتی بین آنان باعث می شود که همزمان با اجرای عدالت با قطعی شدن حکم، اختلاف نیز رفع و خسارت های زیاد آن برای خوانده کاهش یابد.

دستگاه قضایی نیز در کشور ما بر این موضوع توجه داشته و در شوراهای حل اختلاف، نهادهای مدنی و تشکیل شوراهای صلح و سازش برای این موضوع کار می کند و البته دستگاه های اداری، نهادهای فرهنگی، ستاد دیه و شوراهای اسلامی و بزرگترهای یک فامیل و محله به رفع این دعوا کمک می کنند.

علیرضا محمدی گفت: از ابتدای سال یکهزار و چهارصد ویک تاکنون ششصد و سی و نه فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف بخش جازموریان وارد شده و ۶۳۰ فقره پرونده نیز مختومه داشته است.

رئیس حوزه قضایی بخش جازموریان با بیان اینکه دویست فقره پرونده با ورود و مساعدت شورای حل اختلاف به سازش ختم شده اند، گفت: نسبت پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح در نیمه اول سال جاری، سی و شش درصد است.

بخش جازموریان با پنجاه و چهار هزار جمعیت در شصت و پنج کیلومتری شهرستان رودبارجنوب استان کرمان واقع شده است.

انتهای خبر/پ

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی