کد خبر : 74
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 دی 1401 - 18:03

گامی برای سازندگی؛

همت بانویی از تبار رودبار برای کاهش رنج محرومان

همت بانویی از تبار رودبار برای کاهش رنج محرومان
مهدیه خوشوقت، یکی از بانوان فعال و جهادگر شهرستان رودبارجنوب است، که با همت مردانه خود دغدغه رفع موانع رشد جمعیت را دارد و با تلاش خود جهت رفع مشکل محرومان تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی رودبار ما؛ در دنیایی که بسیاری از افراد در فعالیت‌های روزمره به سود و زیان شخصی خود توجه دارند، افراد بسیاری هستند که برایشان رنج و درد دیگران و مسائل اجتماعی نیز از اهمیت فوق العاده‌ای برخورداراست.

برخی از انسان‌ها آنچنان همت بلندی دارند که در هر مقطعی از زندگی نقش جدیدی برای خود ایفا می‌کنند تا بتوانند فردی موثر در خانواده و جامعه باشند.

این افراد که بسته به شرایط ذاتی و خانوادگی به این مهم دست پیدا می‌کنند همیشه به‌ دنبال موقعیت‌ سازی هستند و از موانعی که بر سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد نه تنها هراسان نمی‌شوند بلکه این موانع را تجربیاتی شیرین قلمداد می‌کنند.

بانویی که از هر انگشت او یک هنر می بارد

یکی از بانوان کارآفرین بسیجی رودباری که از دوران نوجوانی با روحیه بسیجی توانست وارد عرصه اشتغال و کارآفرینی شود و با سختی‌های فراوان به اهداف خود برسد مهدیه خوشوقت است، که به واقع از هر انگشت او یک هنر می‌بارد.

با این بانوی کارآفرین بسیجی که دارای روحیه بالای جهادی است، هم صحبت شده‌ایم تا با فعالیت‌های او آشنا شویم.

مهدیه خوشوقت به اتفاق همسرش سعی دارد با اقدامات خود رنج مردم کم برخوردار را در حد توان کاهش دهند.

یکی از کارهای شاخص آن‌ها تلاش برای تبیین اهمیت افزایش جمعیت و رفع موانع فرزندآوری است و همچنین این زوج تلاشگر غذا و میوه تهیه و در شب یلدا میان نیازمندان توزیع کردند.

مهدیه خوشوقت در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان با اشاره به اینکه متولد سال ۱۳۷۴و اهل روستای لچ آباد شهرستان رودبارجنوب گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب خانه داری به منزله خانه نشینی نیست و در کنار کار منزل داری تحصیلات مدارک خیاطی،کار آفرینی،خیاطی،هویه و سوزن دوزی خود را گرفته و علاقه خاصی به فعالیت فرهنگی دارم.

تشکیل یک گروه جهادی همراه با دختران جوان شهرک انقلاب

وی بیان‌کرد: با تشکیل یک گروه جهادی متشکل از بانوان جوان، اقدام به کمک‌رسانی به نیازمندان کرده‌ایم تا رنجی از دوش بانوان دیار خود برداریم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

این بانوی تلاشگر ادامه‌ داد: علاوه بر گروه جهادی شهیده نسرین افضل، پایگاه شهیده نسرین افضل  را نیز جهت انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی کرده و با جمع‌آوری ۴ سری جهیزیه و برگزاری دو مراسم ازدواج آسان به نیازمندان محله طرح کرامت کمک کنیم.

نمی‌خواستیم محرومان در حسرت شادی باشند

خوشوقت با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف مذهبی برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و در شب یلدا نیز غذا و میوه تهیه و میان نیازمندان توزیع کردیم، اظهار کرد: تشکیل یک گروه جهادی در مناسبت‌های مختلف، از دیگر اقداماتی است که با همت این بانوی دغدغه‌مند انجام گرفته است.

این بانوی جهادگر که اکنون صاحب دو فرزند است و به دلیل مشغله‌هایی که در مسائل مربوط به خانه‌داری دارد، اکثر برنامه‌ها را در منزل خود برگزار می‌کند، افزود: هدف من بر این است علاوه بر رسیدگی به امورات منزل به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز پرداخته باشم.

دغدغه افراد نیازمند را درک می کنم

وی در خصوص علت دغدغه‌مندی خود برای انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی گفت: من اهل روستا هستم و از نزدیک شاهد مشکلات بوده‌ام و به همین دلیل سعی دارم اکنون در حد توان به افراد نیازمند خدمت کنم.

خوشوقت برگزاری کلاس روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن برای کودکان و کمک به حفظ یک آیه قرآن به صورت روزانه را از دیگر فعالیت‌هایی دانست که نسبت به انجام آن اهتمام داشته است، افزود: اکنون و در ایام امتحانات دانش آموزان به همراه دو همیار دیگر به برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی اقدام کرده است.

کمک به بازاریابی صنایع دستی 

این بانوی پرتلاش جهت فروش هنر دست بانوان محله طرح کرامت که در سوزن دوزی مهارت بسیاری داشته ولی برای فروش محصولات خود با مشکلاتی مواجه بودند پیگیری‌هایی را نیز انجام داده است و موجب فروش و ایجاد اشتغالزایی برای این افراد شده است.

خوشوقت خاطر نشان کرد: به همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان به تولید ترشی های خانگی را در شهرستان راه اندازی کردیم.

آموزش خیاطی به ۷۰ نفر از بانوان محله 

خوشوقت گفت: یکی دیگر از کارهای ما تلاش برای ایجاد اشتغال بانوان بود که در این رابطه ۷۰ نفر در کلاس های آموزش خیاطی شرکت کردند و ۲۰ نفر از این راه امرار معاش می کنند. 

وی شناسایی افراد باز مانده از تحصیل را از دیگر فعالیت های خود عنوان کرد و گفت: با پیگیری های و همت مدیریت آموزش و پرورش رودبارجنوب موفق شدیم تا طرح تثبیت درسی کلاس تقویتی برگزار کنیم.

این بانوی جهادگر افزود: طرح کرامت رشد جمعیت و افزایش میزان باروری بوده است که در این راستا با همکاری مرکز بهداشت و درمان منطقه در حال پیگیری جهت برگزاری جلساتی با حضور یک مشاوره هستیم.

وی گفت: می‌خواهیم در این جلسات علاوه بر ترغیب افراد به فرزندآوری، بانوان مسائل خود را مطرح و در حد امکان مشکلات قابل حل آن‌ها را رفع نمائیم.

تلاش برای افزایش نرخ جمعیت محله طرح کرامت 

خوشوقت با اشاره به اینکه تلاش داریم تا موانع موجود را رفع و تمایل بانوان به فرزند آوری را افزایش دهیم، اظهار کرد: در حال شناسایی زوجین نیازمند هستیم و آن‌ها را جهت دریافت کمک هزینه جهیزیه به خیریه‌های مختلف معرفی و لوازم ضروری زندگی برای آن‌ها فراهم شود.

خوشوقت یادآور شد: ارائه مشاوره به نوجوانان، تهیه غذای گرم به صورت روزانه و توزیع میان نیازمندان، توزیع بسته‌های حمایتی نیز از کارهایی است که نسبت به آن اهتمام داشته‌ایم.

معرفی ۱۵ نفر به کمپ ترک اعتیاد 

این بانوی جهادگر بیان کرد: به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبارجنوب و کمک خیرین ۱۵ نفر از معتادین محله طرح کرامت را تحویل کمپ ترک اعتیاد دادیم.

وی در پایان خواستار شد: از مسئولان می خواهیم که در بحث ساخت مکان فرهنگی، ورزشی برای جوانان و بانوان محله گامی بردارند.

این فعالیت ها تنها گوشه ای از تلاش های شبانه روزی بانوی است که در شهرستان در حال جهاد برای برچیدن محرومیت از یک محله است.

انتهای خبر/پ

برچسب ها :

ناموجود

رودبارجنوب

اقتصادی